N a u k a   t a ń c a :

Klub Tańca Towarzyskiego - proponujemy naukę tańca od podstaw oraz doskonalenie umiejętności.

Walc Angielski i Wiedeński, Tango, Jive, Cha Cha i Salsa i to nie wszystko...

W naszym klubie nie ma wyznaczonej górnej granicy wieku, a uczestnicząc na zajęcia I i II stopnia, poznasz kroki podstawowe które będzie można wykorzystać na balach, dyskotekach, wieczorkach tanecznych oraz zabawach klubowych.

 

Rodzaje zajęć:

Publiczny kurs tańca – na ten kurs może przyjść każdy kto ma na to ochotę…Uczestnictwo w naszym kursie to gwarancja poznania podstaw tańca towarzyskiego oraz użytkowego ale nie tylko ,na zajęciach uczymy również zasad savoir vivry:

  • zaproszenie do tańca,
  • zachowanie w czasie tańca,
  • zachowanie po tańcu,
  • ubiór.

 

Na kurs można przyjść z partnerem, z partnerką   lub samemu a na pewno nie będziesz pozostawiony sam sobie. Zapewne nie będziesz sam i szybko dobierzesz się w parę z kimś kto też przyszedł sam….zawsze jednak możesz liczyć na osoby które prowadzą zajęcia.

 

 

DLACZEGO WARTO PRZYJŚĆ WŁAŚNIE DO NASZEGO KLUBU?
Kurs prowadzą zawsze dwie osoby partner z partnerką.
Miła, kulturalna atmosfera podczas zajęć.

Na pewno poznacz mnóstwo ciekawych ludzi

Na zakończenie kursu zawsze idziemy całą grupą „ na miasto „

Latem jest to np. wspólne grillowanie na piaskach a w zimniejsze miesiące  wybieramy sobie jakiś lokal w którym można potańczyć i… zabawa trwa.

 

 

Lekcje prywatne

- skierowane przede wszystkim dla par chcących przygotować się do swojego pierwszego tańca małżeńskiego. W trakcie trwania lekcji układam choreografie dostosowując jej poziom trudności do danej pary. Ustalam również ilość lekcji potrzebnych do bardzo dobrego opanowania programu. Prośba specjalna - rzadko której parze udaje się opanować układ choreograficzny w tygodniu przed weselem, stąd prośba aby zdecydować się na naukę dużo wcześniej ( w przypadku braku terminów pierwszeństwo uczestnictwa w zajęciach mają pary u których na weselu gra ZESPÓŁ MUZYCZNY ARKADA

 

 

Klub Miłośników Tańca

Klub Miłośników Tańca jest założony z myślą o ludziach którzy ukończyli wcześniej kurs na poziomie podstawowym i chcą kontynuować naukę, kładąc nacisk przede wszystkim na technikę taneczna oraz nowe zaawansowane figury taneczne.

 

 

Kursy prywatne

- istnieje możliwość prowadzenia kursów tzw. "prywatnych". Jeżeli uzbieracie grupę ok. 30 chętnych osób i dysponujecie dostępem do sali która oczywiście nadaje się do nauki tańca (nagłośnienie, w miarę dobry stan parkietu, oraz odpowiednia temperatura) czekam na kontakt.  

 

O  t a ń c a c h :

 Walc Angielski

Narodziny nowego, wolnego walca przypisuje się słynnej "angielskiej flegmie" i niechęci do szybkich tańców, a także modzie lansowanej przez młodych tancerzy, którzy zapoczątkowali styl tańca upodobniony do chodu. Podstawowe figury walca oparte są na ruchu po linii ukośnej, co pozwala na płynne przemieszczanie się dookoła parkietu, w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Sędziowie oceniając wykonanie tańca szukają wahadłowego (tzw. swingowego) ruchu z różnymi wariantami unoszeń i opadań w czasie trwania każdego taktu. Chociaż kroki są dość proste muszą być płynne, pełne gracji i lekkości. Para powinna sunąć po parkiecie w idealnej harmonii. W walcu angielskim bardzo ważny jest trzymanie partnerów, przez cały czas tańca nie powinno się zmieniać. Podobnie sylwetki tancerzy powinny być niezmienne i tworzyć piękne długie linie. Walc angielski musi być tańczony w tzw. kontakcie, czyli ciała tancerzy stykają się od kolan, aż do mostka partnerki. Chociaż jest to taniec określany jako wolny, od tancerzy turniejowych wymaga dobrej kondycji i mocno obciąża stopy.

Walc Wiedeński

Walc na salony trafił na początku XIX podczas Kongresu Wiedeńskiego. Kiedy po raz pierwszy zatańczono go na dworze wiedeńskim damy ostentacyjnie opuściły salę balową, zgorszone tym, że mężczyźni na oczach wszystkich obejmowali kobiety. Moralizatorzy protestowali, straszono zgubnymi konsekwencjami dla zdrowia, które miało wywoływać wirowanie w tańcu, powoływano się nawet na wypadki śmiertelne! Ostatecznie jednak ten piękny i romantyczny taniec zdobył uznanie wśród arystokracji i dzisiaj jest najstarszym i najbardziej eleganckim tańcem standardowym. Walc wiedeński jest szybszy niż jego młodszy brat walc angielski i nazywany jest tańcem wirowym, bo jego główna cechą jest rotacyjny ruch obrotowy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Ruch ten powinien być mocny, ale płynny, pozbawiony podskoków. Akcja unoszeń i opadań musi być delikatna. Podobnie jak w walcu angielskim sylwetki tancerzy muszą być niezmienne i stykać się od kolan aż po mostek partnerki. Ciekawostka jest to, że walc wiedeński ma tylko 5 figur: obrót w prawo, obrót w lewo, krok zmienny, natural fleckerl i reverse fleckerl.

Tango

Zostało oficjalnie potępione przez papieża, a niemiecki cesarz zakazał tańczyć go na swoim dworze. Chociaż do Europy tango przybyło jako taniec latynoamerykański, uznawane jest za taniec standardowy, ponieważ tancerze tańczą blisko siebie. Trzymanie w tangu jest mocne i ma agresywny wygląd. Tango ma przypominać kłótnię małżonków. Jego dramaturgia musi mieć gwałtowny charakter, pełen zaskakujących zmian kierunków i obrotów oraz szybkich ruchów głowy. Bardzo ważne są w tangu naprzemienne gwałtowne i płynne ruchy przypominające sposób poruszania się dzikich kotów. Tango jest płaskim tańcem, czyli jest pozbawione całkowicie unoszeń i opadań. Jako jedyny taniec standardowy nie ma akcji swingowej, czyli ruchu wahadłowego.

Foxtrot

Foxtrot opiera się na podstawowych figurach chodu, a kroki kłusujące dzięki którym taniec ten zyskał właściwy charakter, wprowadził aktor - nomen omen - Harry Fox występujący w Nowym Jorku 1914 r. Ciekawostką jest, że w tym tańcu prawie nigdy nie łączy się stóp. Wolna muzyka jest niezwykłym wyzwaniem dla tancerzy i daje duże możliwości interpretacji rytmicznej tego tańca. Ruch powinnien być płynny i mocny, a tancerze powinni utrzymać przez cały taniec tę samą prędkość oraz specyficzny sposób unoszeń i opadań (tzw. akcję foxtrotową). Foxtrot uznawany jest za najtrudniejszy taniec standardowy. Złośliwi twierdzą, że jest tak trudny ponieważ symbolizuje szczęśliwą parę małżeńską po latach wspólnego życia. Nazywa się też go tańcem prawdy, wśród sędziów krąży powiedzenie: "Pokaż mi swojego foxtrota, a powiem ci, jakim jesteś tancerzem".

Jive

Jitterbug został przywieziony do Europy w latach 40. przez amerykańskich żołnierzy. Kiedy pojawił się w londyńskich lokalach, wywołał euforię, ale także przerażenie. Znani ze swego pragmatyzmu Anglicy zmodyfikowali jitterbug pozbawiając go wszelkich elementów akrobatycznych i tak narodził się jive. W latach 70. został uznany za taniec turniejowy. Współczesny jive zawiera elementy jitterbug'a, swingu i rock'n'roll'a. Od tancerzy wymaga świetnej kondycji i sprawności, muszą pokazać zarówno elementy swingowe, oparte na podskokach, a także tzw. kicks & flicks. Chociaż jest tańcem wyczerpującym, w turniejach tańca tańczony jest jako ostatni, więc zawodnicy od początku tańca muszą walczyć ze zmęczeniem.

Cha Cha Cha

Gdy Pierre Lavelle, angielski nauczyciel tańca odwiedził Kubę zauważył, że kubańska rumba ma więcej różnych kroków niż tańczona w Europie. Kiedy wrócił do Wielkiej Brytanii stworzył z "dodatkowych" kroków kubańskiej rumby oddzielny taniec. Melodia cha - cha to połączenie ludowych rytmów kubańskich i jazzu. Cha-cha-cha jako odrębny taniec została uznana w 1953 r. ale jej reguły od tego czasu kilkukrotnie uległy zmianom. Cha-cha-cha składa się z około 20 podstawowych figur i opartych na nich niezliczonych wariacji. Taniec ten wymaga silnej pracy nóg i bioder. Ruchy muszą być energiczne, wręcz zadziorne, ale nogi podczas tańca nie powinny wychodzić poza obrys ciała. Istotnym elementem technicznym są wyprostowane nogi w większości pozycji.

Mambo

Mambo narodziło się w latach trzydziestych XX wieku na Kubie z połączenia swingu i muzyki kubańskiej. Taniec ten ma parzyste metrum 2/4. Choć jest uważany za szybki, w rzeczywistości jest pełen bardzo precyzyjnych ruchów. W latach 40. pojawił się w klubach Havany (m.in. La Tropicana Dance Club), a potem bardzo szybko przeniósł się do Stanów Zjednoczonych, choć w nieco spokojniejszej formie, pozbawionej figur akrobatycznych. Po raz pierwszy pokazano go 1947 r. w New York’s Park Plaza Ballroom. Szkoły mambo powstawały wtedy jak grzyby po deszczu, wymyślono nawet nazwę dla ogarniętych nową modą – "mambonicks". Popularność mambo nie trwała jednak długo, ponieważ zostało wkrótce wyparte przez znacznie prostszą cha-chę. Ma on jednak swoich zwolenników i często przypominany jest w filmach czy piosenkach, chociażby "Mambo no 5".

Pasodoble

To taniec o ściśle określonej dramaturgii, a tancerzom nie wolno pominąć żadnej z figur, a mężczyzna odgrywa w nim rolę dominującą. Mężczyzna w pasodoble odgrywa rolę torreadora - "torrero", kobieta symbolizuje czerwone sukno - "cappa". Ruchy partnerów to przemieszczanie się wokół wyimaginowanego byka. Marszowa muzyka, która pierwotnie grana była podczas parady na rozpoczęcie corridy, buduje napięcie. Kobieta w pasodoble porusza się wokół partnera, ruchy obojga tancerzy muszą być gwałtowne i dramatyczne. Chociaż rola kobiety określana jest jako "cappa", w niektórych momentach tańca przejmuje ona role matadora lub byka, ale nigdy nie podejmuje walki. Nawet wtedy kiedy kroki "torrero" i "cappa" są takie same, kobieta powinna być jak cień toreadorra.

Pasodoble

To jedyny taniec latynoamerykański, w którym występują kroki od pięty, akcja swingowa oraz prawie całkowity brak akcji bioder. Sędziowie szukają charakterystycznej sylwetki torreadora, kręgosłup tancerza musi być wygięty w łuk. Wyraz artystyczny tego tańca ma duży wpływ na ostateczną ocenę sędziów.

© Klub Tańca Towarzyskiego Arkada 2011